vineri, 24 mai 2013

Regulamentul intern poate fi afisat online?

Intrebare: Se considera indeplinita din punct de vedere procedural existenta regulamentului intern pe intranet fara afisarea lui in forma fizica la sediul punctele de lucru ale angajatorului? Raspuns: Regulamentul intern este un act juridic al angajatorului, elaborat cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, prin care se stabilesc o serie de reguli, in principal disciplinare, aplicabile la locul de munca. Notiunea folosita anterior actualului Cod al muncii era aceea de regulament de ordine interioara. Regulamentul intern este obligatoriu pentru toti participantii la raporturile de munca ce se deruleaza in unitatea respectiva. Astfel, prevederile lui se aplica: salariatilor proprii; salariatilor detasati in unitatea respectiva; salariatilor care se afla in delegatie in unitatea respectiva; ucenicilor, care lucreaza in temeiul unui contract de ucenicie; insusi angajatorului care l-a elaborat. Regulamentul intern produce efecte obligatorii. Trebuie amintit ca, intre obligatiile principale ale salariatului, prevazute in art. 39 alin. (2) din Codul muncii, se numara si aceea de a respecta prevederile cuprinse in regulamentul intern, in contractul colectiv de munca aplicabil, precum si in contractul individual de munca (lit. c). Nerespectarea oricareia dintre prevederile regulamentului intern atrage raspunderea disciplinara a salariatului. Dispozitiile regulamentului intern pot intemeia decizia de sanctionare. Trebuie aratat ca regulamentul intern produce efecte asupra tuturor categoriilor de personal din unitate. Potrivit art. 259 din Codul muncii, regulamentul intern se aduce la cunostinta salariatilor prin grija angajatorului si isi produce efectele fata de salariati din momentul incunostintarii acestora. Potrivit art. 257 din Codul muncii, regulamentul intern se intocmeste de catre angajator cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz. Mai mult, art. 226 din Codul muncii, referindu-se la atributiile reprezentantilor salariatilor, prevede ca acestia au, intre altele, dreptul sa participe la elaborarea regulamentului intern. Asadar, desi regulamentul intern este un act juridic al angajatorului, elaborarea acestuia presupune luarea in considerare si a solicitarilor salariatilor. In elaborarea regulamentului intern, angajatorul are obligatia de consultare a sindicatului, respectiv a reprezentatilor salariatilor (art. 257 din Codul muncii). Dupa ce regulamentul intern a fost elaborat, angajatorul are obligatia de informare a salariatilor cu privire la continutul acestuia. Ori de câte ori un nou salariat este angajat angajatorul are obligatia de a-i aduce la cunostinta prevederile regulamentului intern aplicabil si orice modificare a regulamentului intern va putea produce efecte numai dupa ce a fost epuizata din nou procedura de informare a salariatilor. Prin urmare regulamentul intern este un act juridic al angajatorului elaborat cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, prin care se stabilesc o serie de reguli, in principal disciplinare, aplicabile la locul de munca. Regulile difera de la o unitate la alta in functie de cum au fost statuate si sunt aplicabile numai dupa ce au fost aduse la cunostinta salariatilor. Potrivit art. 243 alin. (3) din Codul muncii, modul concret de informare a fiecarui salariat cu privire la continutul regulamentului intern se stabileste prin contractul colectiv de munca aplicabil sau, dupa caz, prin continutul regulamentului intern. Pe cale de consecinta, daca in cuprinsul regulamentului intern s-a stabilit ca se considera indeplinita obligatia de informare a fiecarui salariat in momentul in care i s-a comunicat continutul regulamentului intern pe email consideram ca este indeplinita obligatia de informare a salariatului cu privire la continutul regulamentului intern.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu