marți, 19 iulie 2011

Carnetele de munca

Se impune returnarea carnetelor de munca la angajator


Un ordin recent al MMFPS aproba PROCEDURA prin care angajatorii vor detine carnete de munca ale salariatilor pentru care inspectoratele teritoriale de munca pastrau, completau si certificau legalitatea inregistrarilor efectuate in carnetele de munca.

Ordinul MMFPS nr.1.083/2011 a fost publicat in Monitorul oficial nr.171 din 10 martie a.c.
Procedura are in vedere completarea carnetelor de munca aflate la inspectoratele teritoriale de munca cu datele aferente pana la 31 decembrie 2010 şi certificarea acestora, urmand sa fie predate angajatorilor pana la 30 iunie 2011, conform unei programari care se face publica de catre ITM.

Procedura mai prevede ca pentru carnetele de munca pe care angajatorii le-au pastrat la sediu, in baza aprobarii obtinute in acest sens, angajatorii trebuie sa verifice completarile cu toate datele precizate in Procedura, pentru ca apoi carnetele sa fie duse la ITM pentru certificare şi contrasemnare, in baza programarii stabilite de Inspectoratul teritoriala de munca. Actul normativ stabileşte ce anume urmareşte inspectorul in procedura de verificare a carnetelor de munca, circuitul documentelor, procedura in caz ca inspectorul are observatii pentru care se impune returnarea carnetelor de munca la angajator.

Carnetele de munca pastrate la sediul angajatorilor trebuia sa fie predate acestora, dupa ce au fost certificate şi contrasemnate de inspectoratul teritorial de munca, pana la data de 31 martie 2011.

Inspectoratele teritoriale de munca trebuia sa predea angajatorilor prevazuti la art. 3 alin. (1) carnetele de munca ale salariatilor, certificate şi contrasemnate pentru valabilitatea inscrierilor efectuate, pana la data de 31 martie 2011.

Procedura este insotita de anexe cu modele de procese verbale de predare-primire a carnetelor de munca, adecvate situatiilor şi etapelor procedurale.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu