vineri, 15 octombrie 2010

Gestionare carti de munca

Ordinul nr. 207 din 14 Martie 2007
privind aprobarea Procedurilor de predare-primire la casele teritoriale de pensii a carnetelor de munca aflate in pastrarea titularilor, in vederea aplicarii prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare

Publicata in Monitorul oficial 205 din 27 Martie 2007.

In vederea aplicarii prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare,
in baza prevederilor art. 16 din Hotararea Guvernului nr. 412/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul muncii, solidaritatii sociale si familiei emite urmatorul ordin:

ART. 1
Se aproba Procedurile de predare-primire la casele teritoriale de pensii a carnetelor de munca aflate in pastrarea titularilor, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

ART. 2
(1) Persoanele care au in pastrare propriul carnet de munca, in care sunt consemnate inscrisuri anterioare datei de 1 aprilie 2001, au obligatia de a pune carnetul de munca la dispozitia caselor teritoriale de pensii in a caror raza teritoriala isi au domiciliul sau resedinta.
(2) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) persoanele ale caror carnete de munca au fost prelucrate deja, precum si persoanele care au calitatea de beneficiar al unei categorii de pensie din sistemul public de pensii.
(3) Termenul recomandat pentru depunerea carnetelor de munca, in cazul persoanelor prevazute la alin. (1), este pana la 31 decembrie 2007.

ART. 3
Procedura tehnica de prelucrare a datelor, utilizata de Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale in vederea culegerii din carnetele de munca a datelor necesare pentru determinarea stagiului de cotizare si a punctajului mediu anual, precum si procedura de scanare si de arhivare electronica a carnetelor de munca se stabilesc prin decizie a presedintelui Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale.

ART. 4
Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale si casele teritoriale de pensii vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.

Ministrul muncii, solidaritatii sociale si familiei,
Gheorghe Barbu

Bucuresti, 14 martie 2007.
Nr. 207.

ANEXA
PROCEDURI
de predare-primire la casele teritoriale de pensii a carnetelor de munca aflate in pastrarea titularilor, in vederea aplicarii prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare

Prezentele proceduri reglementeaza modul de organizare si desfasurare a activitatii de predare-primire la casele teritoriale de pensii a carnetelor de munca aflate in pastrarea titularilor acestora, in vederea desfasurarii activitatii de preluare a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat in sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, precum si la salariile aferente acestor perioade.
1. In temeiul prevederilor art. 2 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 1.768/2005 privind preluarea din carnetele de munca a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat in sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, persoanele care au in pastrare propriul carnet de munca urmeaza sa puna aceste documente la dispozitia casei teritoriale de pensii in a carei raza teritoriala isi au domiciliul sau resedinta, daca datele din aceste carnete nu au fost preluate deja sau daca persoanele in cauza nu au calitatea de beneficiar al unei categorii de pensie.
2. Carnetele de munca ale acestor persoane se pot prelua de catre casele teritoriale de pensii numai daca sunt completate conform dispozitiilor legale in vigoare si daca toate inregistrarile pana la data de 1 aprilie 2001 sunt certificate potrivit legii.
3. Carnetele de munca vor fi insotite de copii ale actelor de identitate ale titularilor, din care sa rezulte si codul numeric personal. Copiile actelor de identitate se vor prinde cu capse de prima pagina a carnetului de munca.
4. In scopul prelucrarii carnetelor de munca si a copiilor actelor de identitate, casele teritoriale de pensii vor comunica prin mass-media perioada de preluare a acestora si categoria de persoane titulare de la care se preiau, in functie de criteriile si de ordinea de prioritate a prelucrarii acestora, stabilite de Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale.
5. La preluarea carnetelor de munca de la titulari sau de la reprezentantii acestora, se va incheia un proces-verbal, al carui model este prevazut in anexa nr. 1, iar personalul desemnat pentru aceasta actiune din cadrul caselor teritoriale de pensii va verifica indeplinirea conditiilor prevazute la pct. 2 si 3.
6. Casele teritoriale de pensii vor depozita carnetele de munca preluate de la titulari, insotite de copii ale actelor de identitate ale acestora, in cutii de carton confectionate in acest scop.
Cutiile utilizate la depozitarea carnetelor de munca vor avea aplicata o eticheta continand codul casei teritoriale de pensii care le-a preluat si care urmeaza a efectua prelucrarea datelor din ele, precum si numarul cutiei. Numarul cutiei este unic la nivelul casei teritoriale de pensii si va fi acordat intercalat cu numarul celorlalte cutii distribuite angajatorilor, agentiei teritoriale pentru ocuparea fortei de munca si inspectoratelor teritoriale de munca.
7. In scopul realizarii acestei activitati, casele teritoriale de pensii vor infiinta un compartiment de predare-primire si expediere a carnetelor de munca de la, respectiv catre titulari, denumit in continuare CPPE.
8. In vederea transmiterii spre prelucrare a carnetelor de munca preluate de la titulari, CPPE va centraliza carnetele de munca si va intocmi pentru fiecare cutie, cu ajutorul unui program informatic, un formular continand doua procese-verbale de predare-primire, intocmit potrivit modelului prezentat in anexa nr. 2, in cate doua exemplare, pe hartie, insotit de un fisier pe suport electronic, care va contine seria si numarul carnetului de munca, numele si prenumele titularului, codul numeric personal al titularului, adresa titularului, numele si prenumele persoanei care a depus carnetul de munca si adresa acestei persoane, pentru cazurile in care carnetul de munca a fost predat de alta persoana decat titularul.
9. Cutiile continand carnetele de munca, insotite de procesele-verbale si de fisierele corespunzatoare, vor fi predate zilnic sau in acele zile in care se completeaza cel putin o cutie de 50 de carnete de munca, de catre reprezentantii CPPE, reprezentantilor Compartimentului pentru receptionare, evidenta distribuirii si inapoierea carnetelor de munca (CREDI) din casa teritoriala de pensii.
Cu aceasta ocazie se verifica similitudinea datelor inscrise in fisierul pe suport electronic cu cele inscrise in procesele-verbale, pentru obtinerea unui opis intern de prelucrare, al carui continut trebuie sa fie identic cu cel inscris in procesele-verbale, mai putin adresa titularului si datele despre persoana care a predat carnetul de munca, unde este cazul.
Predarea-primirea carnetelor de munca se va face ulterior verificarii continutului cutiilor, prin semnarea procesului-verbal de catre reprezentantii desemnati ai celor doua compartimente (CPPE si CREDI) din casa teritoriala de pensii.
In cazul in care se constata lipsa sau deteriorarea unor carnete de munca, corecturi ori stersaturi in masura sa produca incertitudini legate de corectitudinea datelor, acest lucru va fi consemnat in rubrica "1. Observatii la primirea carnetelor de munca la CREDI" si va fi sesizata conducerea casei teritoriale de pensii in vederea luarii masurilor ce se impun, potrivit legii.
10. Dupa incheierea operatiunilor de preluare si inregistrare a datelor, reprezentantul CREDI va preda reprezentantului CPPE din casa teritoriala de pensii cutiile continand carnetele de munca. Modelul procesului-verbal de predare-primire este prevazut in anexa nr. 2. Predarea-primirea carnetelor de munca se va face ulterior verificarii continutului cutiilor. In cazul in care se constata lipsa sau deteriorarea unor carnete de munca, acest lucru va fi consemnat in rubrica "2. Observatii la predarea carnetelor de munca catre compartimentul CPPE" si va fi sesizata conducerea casei teritoriale de pensii in vederea luarii masurilor ce se impun, potrivit legii.
11. In termen de 3 zile lucratoare de la primire, CPPE va proceda la expedierea prin posta, cu confirmare de primire, catre titulari, respectiv catre persoanele care le-au predat, a carnetelor de munca din care au fost preluate datele referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat in sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001.
12. Pentru persoanele care se prezinta la sediul casei teritoriale de pensii pentru preluarea carnetelor de munca prelucrate, restituirea acestora se va face in baza unui proces-verbal de predare-primire si se va incheia in doua exemplare, conform modelului prevazut in anexa nr. 3.
13. Activitatea de predare-primire la si de la CREDI din casele teritoriale de pensii si activitatea de primire, respectiv predare sau expediere de la si catre titularii carnetelor de munca ce le au in pastrare proprie se efectueaza de catre personalul CPPE din cadrul caselor teritoriale de pensii care va fi desemnat prin decizie a directorului executiv.
14. Activitatea de predare-primire la si de la CREDI din cadrul caselor teritoriale de pensii se efectueaza de catre personalul desemnat prin decizie a directorului executiv.
15. Degradarea, distrugerea ori pierderea carnetelor de munca de catre persoanele desemnate potrivit pct. 13 si 14 se sanctioneaza potrivit legii.
16. Anexele nr. 1-3 fac parte integranta din prezentele proceduri.

ANEXA 1
la proceduri

CASA TERITORIALA DE PENSII
......................................
Cutia nr. ............................
Pozitia nr. ..........................

PROCES -VERBAL
de predare-primire a Carnetului de munca seria ...... nr. ...., titular ........, CNP ......, in vederea preluarii datelor potrivit prevederilor Hotararii Guvernului nr. 1.768/2005 privind preluarea din carnetele de munca a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat in sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001

Subsemnatul ........, reprezentant al Casei teritoriale de pensii ........, am procedat la preluarea carnetului de munca sus-mentionat de la domnul/doamna ........, avand calitatea declarata de *) ............. si urmatoarele date de identificare:
1. act de identitate: BI/CI seria ...... nr. ......, eliberat/eliberata de .......... la data de .................;
2. adresa declarata pentru expedierea carnetului de munca dupa preluarea datelor: localitatea ........, str. ....... nr. ...., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ...., judetul/sectorul ................
Carnetul de munca este insotit de copia actului de identitate al titularului: BI/CI seria .......... nr. ............... .
Ultima linie completata a carnetului de munca poarta numarul curent ......., iar numarul paginilor completate din cap. IX (date privind activitatea in munca) este de .................. .
Se fac urmatoarele mentiuni referitoare la starea fizica si/sau la modul de completare a acestuia:
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................
.........................................................................
___________
*) Se completeaza, dupa caz, titular sau calitatea in care reprezinta titularul.

Data predarii/primirii: ....................
Pentru predare
Titularul / reprezentantul titularului
........................ Pentru primire
Reprezentantul casei teritoriale de pensii,
......................


ANEXA 2
la proceduri
Judetul ......................................
Casa teritoriala de pensii cod .......
Nr. ...... din ......./.......200....
CREDI .......... *)
CPPE ...........**)

PROCES -VERBAL DE PREDARE -PRIMIRE 1

Subsemnatul ..........., imputernicit al CREDI, am primit de la ........, imputernicit al CPPE, cutia cu numarul ........, continand un numar de ....... carnete de munca, dupa cum urmeaza:
Nr. Crt. Seria / Nr. carnetului Codul numeric personal Numele si prenumele
beneficiarului Nr. de pagini
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50

_________
*) CREDI - Compartimentul pentru receptionare, evidenta distribuirii si inapoierea carnetelor de munca.
**) CPPE - Compartimentul primire, predarea si expedierea carnetelor de munca de la si catre titularii detinatori.
1. OBSERVATII la primirea carnetelor de munca la casa teritoriala de pensii:







Incheiat astazi, ....../.......200....., intre:
Imputernicitul CREDI,
.................... Imputernicitul CPPE,
....................


PROCES -VERBAL DE PREDARE -PRIMIRE 2

Subsemnatul ........, imputernicit al CPPE, am primit de la .........., imputernicit al CREDI, cutia cu numarul ......, continand un numar de ..... carnete de munca.
2. OBSERVATII la predarea carnetelor de munca de catre casa teritoriala de pensii:







Incheiat astazi, ....../.......200....., intre:
Imputernicitul CREDI,
.................... Imputernicitul CPPE,
....................


ANEXA 3
la proceduri

CASA TERITORIALA DE PENSII
..........................
PROCES -VERBAL
de restituire catre titular (reprezentantul acestuia) a Carnetului de munca seria .... nr. ...., titular ......., CNP .................

Dupa preluarea datelor din carnetul de munca sus-mentionat, subsemnatul, .........., reprezentant al CPPE din Casa Teritoriala de Pensii ........., am procedat la restituirea acestuia catre domnul/doamna ........, avand calitatea declarata de*) ......, posedand BI/CI seria ........... nr. ......., eliberat/eliberata de .......... la data de ..................... .
Prin semnarea de primire a prezentului proces-verbal se recunoaste restituirea carnetului de munca sus-mentionat in original, in starea fizica in care a fost preluat, fara deteriorari sau modificari ale acestuia.
__________
*) Se completeaza, dupa caz, titular sau calitatea in care reprezinta titularul.
Data .............................
Pentru predare
Reprezentantul casei teritoriale de pensii,
...................... Pentru primire
Titularul / reprezentantul titularului
........................

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu