luni, 27 septembrie 2010

30 septembrie 2010, termenul-limita de predare a carnetelor de munca

Pana la data de 30 septembrie 2010, persoanele fizice si juridice trebuie sa predea carnetele de munca catre Casele de pensii pentru preluarea datelor, nepredarea acestora fiind sanctionata cu o amenda cuprinsa intre 1.500 si 5.000 de lei, in cazul persoanelor juridice, si intre 300 si 600 de lei, in cazul persoanelor fizice.
Potrivit HG nr. 1456/2009 pentru modificarea alin. (6) al art. 2 din Hotararea Guvernului nr. 1.768/2005 privind preluarea din carnetele de munca a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat in sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, persoanele fizice si juridice care detin sau pastreaza carnete de munca sunt obligate sa puna aceste documente la dispozitia casei teritoriale de pensii pe a carei raza teritoriala isi au domiciliul sau sediul pana, cel tarziu, la data de 30 septembrie 2010. Dupa incheierea operatiunilor de inregistrare a datelor, carnetele de munca, in original, se predau detinatorilor de la care au fost preluate.

De asemenea, potrivit HG nr. 36/2008 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 1.768/2005 privind preluarea din carnetele de munca a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat in sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, termenul de predare a carnetelor de munca, in vederea scanarii, este 30 noiembrie 2010.

Acelasi act normativ prevede drept contraventie nepredare carnetelor de munca, amenda fiind de la 300 la 600 lei, in cazul persoanelor fizice, si de la 1.500 la 5.000 lei, in cazul persoanelor juridice.

Carnetele de munca trebuie sa fie completate cu toate inscrierile pana la data de 1 aprilie 2001 si sa fie certificate de autoritatile abilitate, potrivit legii. Acestea vor fi insotite de copia actului de identitate al titularului, din care sa rezulte codul numeric personal.

HG nr. 1768/2005 prevede si modalitatea de preluare a carnetelor de munca pentru persoanele care nu mai au domiciliul in Romania, dar carora le va fi deschis dreptul la pensie pe baza perioadelor de vechime in munca realizate in tara. Astfel, in situatia fostilor asigurati ai sistemului public de pensii care nu au domiciliul sau resedinta in Romania, carnetele de munca transmise prin posta caselor teritoriale de pensii trebuie insotite de copia actului de identitate a titularului.

In acelasi timp, cei care opteaza pentru prezentarea carnetului de munca prin intermediul unei persoane, carnetul de munca va fi insotit de copia actului de identitate al persoanei desemnate de catre titular.

Preluarea datelor din carnetele de munca se realizeaza in scopul crearii unei baze de date la nivel national ce va cuprinde istoricul perioadelor de stagiu realizate in sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, precum si a veniturilor salariale realizate, in scopul asigurarii unor proceduri mai sigure de stabilire a drepturilor de pensii.

Carnetul de munca reprezinta actul oficial prin care se dovedeste vechimea in munca, vechimea neintrerupta in munca, vechimea neintrerupta in aceeasi unitate, vechimea in functie, meserie sau specialitate, timpul lucrat in locuri de munca cu conditii deosebite, retributia tarifara de incadrare si alte drepturi ce se includ in aceasta. In carnetul de munca se inscriu datele cu privire la toate situatiile invocate mai sus, precum si cele privind starea civila, pregatirea scolara si pregatirea profesionala a titularului, recompensele si orice alte situatii care, potrivit dispozitiilor legale, se mentioneaza in carnetul de munca, pana la data de 31 decembrie 2010, fiind reglementat de Decretul nr. 92/1976 privind carnetul de munca. Insa, de la 1 ianuarie 2011, acest act normativ va fi abrogat.

sursa : CNPAS

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu