luni, 22 octombrie 2012

Solutionarea prin mediere a conflictului colectiv de munca. Ordinul privind medierea nu a fost aprobat

Vom stabili in ce masura, in cazul unui conflict colectiv de munca, isi poate exercita calitatea de mediator o persoana care este angajata cu contract de munca la una din partile aflate in conflict. Raspuns: Conform art. 178 alin. (1) din Legea 62/2011 a dialogului social, in cazul in care conflictul colectiv de munca nu a fost solutionat ca urmare a concilierii organizate de Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, respectiv de inspectoratul teritorial de munca, dupa caz, partile pot hotari, prin consens, initierea procedurii de mediere, in conditiile prezentei legi. In cadrul Oficiului de Mediere si Arbitraj al Conflictelor Colective de Munca de pe langa Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale vor fi constituite corpul de mediatori si corpul de arbitri ai conflictelor colective de munca. Asadar, conflictul colectiv de munca poate fi solutionat prin mediere de catre mediatorii din cadrul corpului de mediatori din cadrul Oficiului de Mediere si Arbitraj al Conflictelor Colective de Munca. Componenta si criteriile de accedere in corpul de mediatori si corpul de arbitri ai conflictelor colective de munca, competenta, atributiile, precum si procedurile de mediere si arbitraj se stabilesc prin Regulamentul de mediere si arbitraj, elaborat de Oficiul de Mediere si Arbitraj al Conflictelor Colective de Munca de pe langa Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, aprobat prin ordin comun al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale si al ministrului justitiei, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I (art. 177 din Legea 62/2011). Pana la acest moment acest ordin care aproba regulamentul ce reglementeaza conditiile pentru participarea la mediere in calitate de mediator, atributiile sau procedurile de mediere nu a fost aprobat. Data aparitiei: 19 Octombrie 2012

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu