miercuri, 12 iunie 2013

"Plata zile de concediu compensatorii"

Buna ziua, Nota de lichidare de la fostul loc de munca s-a intocmit in data de 15.05.2013. In contractual de munca am stipulate 21 de zile de CO la care se mai adauga in 5 zile de CO ramase de pe anul trecut. In nota de lichidare este trecuta informatia ca am 9 zile de CO cuvenite pentru aceasta perioada. Eu am avut 9 zile de CO din totalul de 26 (5 zile de anul trecut (luate pana la 15 februarie anul acesta) si 4 zile de pe anul acesta. Normal fostul angajator trebuie sa imi plateasca inca 5 zile. La calculul zilelor cuvenite se ia toata luna mai in considerare?? tinand cont ca nota de lichidare s-a facut pe data de 15? Pentru ca atunci calculul ar fi simplu 5 X 1,75 = 8,75 rotunjit la 9 in favoarea angajatului din ce am inteles. Va rog sa imi comunicati daca am dreptate. Multumesc Mariana Bunta a raspuns la intrebare la 11 Iun. 2013 Concediul de odihna se acorda proportional cu activitatea prestata intr-un an calendaristic (art. 145 alin. 2 din CM)...Ori cum dvs ati incetat contractul pe data de 15.05, rezulta facand un calcul rapid, cam asa: (21 zile co/an : 12 luni) * 4,5 luni = 7,8 zile ... rotunjit 8 zile co pt 2013 La astea se adauga cele 5 zile co pe care spuneti ca le aveti restante din 2012... rezulta 13 zile co de compensat M C a raspuns userului Mariana Bunta la 12 Iun. 2013 Multumesc foarte mult pentru raspuns. Din ce am inteles daca nota de lichidare este datata pe 15 se considera luna respective integral la calcularea CO. Pe foaia de lichidare este mentionata perioada de CO astfel : 9 zile cuvenite (9 zile efectuate) la care se adauga si cele 5 zile de pe anul trecut, in total fiind 14 zile de CO. Poate fi interpretat si astfel? Multumesc

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu